-:Mat Öppet!:-

Allas vår härliga lilla mat butik "runt hörnet".
För oss som inte orkar strula och tjaffsa med "mitt i stan folket" alla gånger
är det skönt att ha en butik som denna.

Man går upp för trappen...(och nu i vinterkylan) huttrar man lite när man kliver innför dörren..
redan då känner man hur leendet kryper på..
genast kikar man mot kassan för att tjoa -Halloj! Och man får alltid ett lika glatt -nä men tjenare! tillbaka.
När man plockat med sig allt man ska ha och peijlar in läget mot kassan så står man inte bara som en i mängden.. här blir allt så mer personligt..
Man "slänger lite käft" typ som.. hur är läget där uppe..
är det så att ni har lågt flygande pingviner och isbjörnar? (nå liknande)
Eller..
a..men du (till min gubbe) du har inte massa mynt ute i bilen så vi kan växla lite?
behöver massa en kronor igen..dom tar alltid slut!
Eller... 
- Har du sålt några larm idá? 
eller..
-Har gubben din fixat bromsarna på bilen åt dig än?

Ja..ni fattar. 
Här sitter minsann inte argbiggan viktoria i kassan..
och heller inte snäs lisa ute i kylen bland mejeri varorna.. 
 

Jag säger bara....

Tack!
Trevligare butiksägare med personal får man leta efter!






En bild säger mer än tusen....

He he he..



Kommentarer
Postat av: dumb_blonde

Måste bara stöta ihop med tanten innan jag kan ge henne en avhyvling...



Skön matafär , HM-jämförandet gillas!

2010-01-09 @ 12:19:25
URL: http://thedumbblonde.blogg.se/
Postat av: R.

Haha klockren bild längst ner!. Gillart!

La upp en länk på min blogg...verkar inte funka. Vet du hur man gör? :S

2010-01-10 @ 13:52:34
URL: http://badbuttrue.blogg.se/

skriv nå gott vettja ;)

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vart hittar jag dig? :

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0