-:STORM var det här ja!:-

Japp..det är ett riiiiktigt rusk väder här hemma i Skåne idag!
Skulle iväg till affären...
resan dit..ja, jo den gick ganska bra...
trotts att det är mocckasintoffelmörkt,spöregn och storstormvindar!
Ja..ungefär som på bild..de som är skillnaden är att det inte är typ något barrträd här ute
och att det inte finns vattenmängder med på bilden.
Ungefär så här ser himmelen ut..skillnaden igen är ju då att det är mocckasintoffelmörkt ute.
Mitt batt på telefonen är så lågt så den orkar inte fota..
På vägen hem från affären..
Ja det är 90väg..dom andra bilisterna inkl jag körde som i ett långt troget tåg av skydd till varandra i 70km/h ist.
Men..en kast vind drog tag i min bil...
hamnade nästan nos mot nos med en sån här..
Liite skit nödig jag blev kan ja lova!
Sen när väl den "stora vägen"
var avklarad så hadde ja ju våra små bonna stigar kvar..
när jag kommit ungefär halvvägs hem upptäcker ja att tusan! -Det ligger ju ett staket mittpåvägen!
Hästhage staketet hade ju då slitits sönder av stormvindarna!
JApp..bara stanna bilen,lägga i handbromsen o på med varningsblinkaren!
Sucka och ge sig ut i spöregn o stormvindar för att röjja vägen!
När jag nu var som en dränkt kisse så ville ja bara hem, frös som tusan..räknar dom sista meterna till vår lille infart...och möts av två virriga soptunnor som var på rymmen!
-Jippi!
-ja vaf*n, jag är ju redan genomsur av regn så..
Ett tips! Håll er inne! Om de inte är akut..detta dygnet lär väll sluta ungefär så här...
....
(bilder lånade på obestämd tid av google.se)
Sii Yaa

Kommentarer
Postat av: Emma

Fifan vad läskigt!! Här i stockholm blir vi sällan drabbade , flytta hit! ;) Pratade nyss med en kompis i Lund som berättade att det i byarna runt omkring var strömavbrott...



Självklart får du låna mitt "upplägg", ska bli spännande att se vad folk säger. Jag själv är stum. Och precis som du skriver, vilken ände ska IN??????? Hahaha, herregud. Miljövänligt, maj ääässs säger jag. I så fall ska kondomerna återvinnas också... ;)



2009-11-19 @ 15:07:02
URL: http://lillaemmasdagbok.com

skriv nå gott vettja ;)

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vart hittar jag dig? :

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0