-:"Skitsnack":-

Hallå alla.
Diskuterade med min kusin igår..om ett omtalat ämne..
Nämligen SKITSNACKARE.
Vad är egentligen en skitsnackare?
Är det den som: hittar på olika varianter om någon "vän", släkting etc?
som: säger vad hon/han tycker om personen ifråga egentligen?
Är man då en skitsnackare om man då inte öppet vågar erkänna detta för den omtalade personen?
Eller är man en tyckare/sanningssnackare om man öppet vågar stå för sin åsikt?
En replik som oxå är väldigt vanlig är:
-jag är så ***** trött på skitsnackare!..dom borde***!
Men vadå? ALLA pratar vi "skit",vissa mer eller vissa mindre!
-JAG VET att det pratas en hel del om MIG. (spec bland vissa "släktingar").
Men vet ni vad? -det bjuder jag på!
Det rör mig fullkomligen inte ryggen!
Jag bjuder dom på det.
Sen har vi budbärarna, dom som avslöjar skitsnackarna.
Då man kan få höra både den ena och den andra om vad man gjort,bör ha gjort etc
Men så kom vi ju precis fram till..att en skitsnackare är en tyckare.
Alltså en person tycker att den omtalade bör göra ena eller andra.
Rörigt? -Fundera på det.
Hur gör ni?
Vad tycker ni?
Jag fullkomligt skiter i dom...
Så länge de inte på nåt sätt skadar någon närstående!
JAG TYCKER att det kan vara roligt att få höra att det är jag på ett sätt som förgyller deras vardag.
För uppenbarligen gör jag ju det då jag är deras huvud samtalsämne.
NÅGOT JAG ALDRIG kommer att göra är att:
Lösenords skydda min blogg, byta bloggnamn och i vissa fall oxå domän pga en simpel "tyckare".
Jag anser att har man gått det steget så låter man "tyckaren" vinna.
Det är ju ändå deras problem om jag är för "stor" för att kunna undvikas "tycka till om".
-Men, smaken är som baken, -delad!
Detta är ett ämne som skulle kunna disskuteras/skrivas om till bloggens "skrivpapper" tagit slut flera gånger om.
Därav kort och gott.
Sii Yaa

Kommentarer

skriv nå gott vettja ;)

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vart hittar jag dig? :

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0