kamphund no1


Kamphund....-ne!
Suck!
Vad håller folk på med?
Hunden på bilden är vår FIKUS!
En rottweiler/am,staff korsning!
-passa dig, ska du skaffa en sån valp kan du få ha munnkorg på han från 15v ålder och för all frammtid!
-herregud! har du en sån hund så får du aldrig mer träffa dina små kusiner!
-NEPP! en sån hund kliver inte på min buss!-ni får gå!
-Den hunden tar du inte med till mormor & morfar!
-Vi visste inte om vi skulle våga gå in i lägenheten och släcka branden ifall hunden va hemma!
DE E EN DEL AV ALLA KOMMENTARER VI MÖTT!
-struntade jag fullständigt i de? -JA!
har han munnkorg idag?-NEJ!
träffar jag mina små kusiner? -NEJ!
vad hände med bussresan? -vi fick gå 4mil i stället, han va 10månader då, så mer än halva vägen fick jag bära honom!
JAPP! han har varit hos mormor o morfar fleeeera gånger, o hur har de gått? -han e deras kelgris : P
lägenhetsbranden blev släckt när dom mötte hunden utifrån istället!!

Detta oändliga tjat, dessa oändliga fördommar!
Dessa hundar passar utmärkt som vanliga familjehundar.
Dom är inte farliga!-men kan bli i fel händer!

De är bra att uppfödare av dessa underbara hundar har börjat med bla åldersgräns på minim 20, eller att man ska ha referenser. -så att inte vilken pantburk som helst kan gå o "skaffa sig" en hund av dessa raser!

Nu så här i efterhand...
under sina 5år under mina beskyddande vingar har vi bråkat och disskuterat,mött fördommar o gud vet allt. -men alla dessa "dusster" har vi vunnit!
De som har varit jobbigt är allt folk som inte vet bättre!

Folk har även kommit på att -ja ja, dessa hundar kanske inte e så farliga ändå...

Den ena busschauffören upptäckte, -att gud va ungarna på väg till skolan håller sig lugna på bussen när hennes hund är med..mycke possitivt, ne som belöning får han åka gratis! :D Vovven fick klappar o kel och berömm av busschauffören som tyckte dessa resor flöt på riktigt bra dom dagar vi var med på bussen! (OCH NEJ, de va inte för att han satt o frustade som en tjur, eller dregglade som ett monster efter ett blodigt köttben! utan för att dessa ungdommar hade en gnutta folkvett i själen o visste att man inte skulle stojja och leva en hel jävel när en hund va i närheten).

Någon i släkten kom på...-ja men du mimmi, vi ska åka iväg till maxi o handla, men vår bil har blivit känslig i nerverna så central låset funkar inte, vill säga de funkar inte att låsa bilen alls! kan vi få låna Banderas (hunden min) så är de ingen som vågar gå in i bilen medans vi är i affären? (fortf han dregglar inte som ett monster efter ett blodigt ben, utan detta handlar om folks rädsla och fördommar som vanligt, ibland har de sina fördelar).

När minsta lillebror förr i tiden (lät länge nu va) hade barnkalas, så var de bara släppa in ungar o hund i tv-rummet så va dom sysselsatta, han älskar barn, han älskar katter, han älskar...mycke!

I vår familj e de inte hunden folk ska va rädda för, snarare dess ägare! ingen kröker ett pälsstrå på han,talar illa till han eller fnyser åt han utan att ta de med mig först! -varfför? jo här har ni en som ruttnat på alla fördommar!
 
Man kan läsa i media om människor som blivit attackerade, andra hundar som blivit attackerade, om de gäller "kamphundsraser" så står de stora rubriker på frammsidan, är de en pudel som varit i farten så kan de stå i en liten artikel på fem rader någonstans längst ner i mitten på tidningen! Vilka hundar är de egentligen som e lömskast?
Enligt den forskning ja läst gällande detta ärendet är de faktist
pudel som ligger no1
golden no2
labbe no3
som no7 kommer rottweiler in i bilden!
de säger ganska mycke!

Detta inlägg kan bli lååångt...därav avslutar jag de hela ungefär här.
Märker jag att läsare vill ha mer av detta inlägg så återkommer jag med en fortsättning del no2 :D
har ni frågor, åsikter eller vad som, så lovar jag att banderas inte står o frustar som en tjur, eller dregglar efter er som om ni vore ett blodigt köttben om ni lägger in frågorna, eller vad de nu är under kommentarer ;D 

         *MIMMI


Kommentarer
Postat av: Anonym

inlägget kändes både serisöt o humoristiskt :)

2009-03-04 @ 12:33:05
URL: http://jezzo.blogg.se/
Postat av: camilla

du har så rätt så.

jag mötte exakt samma fördommar när jag hade min lilla pitbull tjej!

men vems hundar va de som moppsa upp sig.. jo alla andraas.... då dom vanliga raserna..



folk som va livrädda för just henne när jag skaffat henne älska henne.

alla som jag mötte med henne som haft sina fördommar älska henne.

men som sagt i fel händer så kan även en tax bli aggresiv.



ja gav bara min fina tjej en massa kärlek och hon fick va med mig över allt.

bland barn, andra hundar mm.

i början va de knivigt. "vågar vi detta vad gör hon osv?"..



sjukt detta men det är ju media som skapar det + folken som absolut inte ska ha hund!.

sådana som kampar dom, är elaka mot dom osv.



2009-03-10 @ 10:30:07
URL: http://roxii81.blogspot.com
Postat av: Kattgalenmamma

Jättefin vovve! Och ja, de är sååååååå mycket mer än vad "folk" tror, med rätt ägare (som för de flesta hundar).

2009-03-12 @ 22:03:40
URL: http://kattgalenmamma.blogg.se/
Postat av: Jessica

Älskade Banderas! <3 han är så fiiiiin, och vara rädd för sötnosen går då inte haha! :) Pussa honom från mig ;)

2009-03-16 @ 23:18:21

skriv nå gott vettja ;)

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vart hittar jag dig? :

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0