Droger-som kan bli lagligt! -starkt inlägg!

USCH! Fy vad arg jag blir! Nu kan man läsa om att eventuellt hasch kan bli en apoteksvara...i Danmark (som tur är).
'Jag kan erkänna att hade de varit i Sverige de skulle bli lagligt så skulle jag bli måttligt förbannad!
Har disskuterat detta ämne med min kusin. Hon pluggar,pluggar och åter igen pluggar. Hon pluggar inom olika områden gällande bla kriminalvård etc,
Vi disskuterade de där området gällande bla rehab... att tillåta tre återfall osv....
Kalla mig gammalmodig (om du/ni vill..men jag tycker så här!)
SLUTA DALTA!
Ska de va slut på skiten så ska de!
Inför hårdare straff!
Dom ska lära sig!
Att hålla på att dalta ger inga bestämmda "ramar" vilket låter "dom" hålla på.
I den lilla hålan jag kommer ifrån där alla känner alla så vet jag en person som idag firar sin vardag genom att han idag är titlad som "system knarkare" (laglig knarkare) istället för "olaglig knarkare"   pga av en olycka han var med om får han idag äta starka medeciner som han blir "go o gla på" och tar han då lite extra av "annat" så syns inte de på proven han lämnar. och reagerar någon på att halten på provet är lite högre än vanligt skyller han på att "-ja hadde lite extra ont,så jag fick ta ett piller extra"......-är detta oki?
Blundar systemet?
Jag vet en annan herre,oxå från samma by, som "lider" av alkoholism.... social sekreteraren som "tar hand om hans ärende" tycker om sin klient så mycke..som om de vore hennes gullegris, ser inte längre idag hur snett de hela med hans "rehabilitering" har gått....
En annan kvinnlig missbrukare som oxå kommer ifrån den byn har kostat den kommunen välldigt mycke pengar då hon varit inlagd på olika"hemm" ...då kommer vi till saken...-hon är inte intresserad av att bli "ren" det första hon gör när hon "kommer ut" är att dyka ner i gotte påsen igen...

JAG VÅGAR NOG dela upp den här byn i 4 delar..  del4 består av "svenssons" del3 "svenssons med "fint" drickande"
del2"svennsons med lite mer än "fint drickande" och med inslag av kriminallitet och som även kan tänka sig en go fredags holk" del1 PUNDARE;kriminella rakt egenom!   

Jag har vid flertal tillfällen fått bli vittne om olika händelser som jag sett ifrån min balkong där jag bodde mitt i (de låter stort nu men..) centrum!
När man då varit i kontakt med polis så har man fått mång olika svar...tex ja,vi antecknar och kollar saken. el, okeej. el,ja ja osv...

Varför har denna byn hamnat så högt upp (bland "tio i topp" listan) på listan över ort med mest kriminalitet..?
-jo för här sprids de som magsjuke bakterier mitt upp i magsjuke perioden att hit tar de minnsan mellen 40 min-1timme innan polisen kommer....om dom dyker upp överhuvudtaget....
-ska de va så här?

-Jag ville bli polis...en sån där "elak snut" ! guuud jag hadde jagat dom förbannade "gottegrisarna i från del1" och spärrat in dom allihopa! Nu får de vara nog! När de tom pratas om att droger ska bli apoteks varor!


-kan ja idag bli polis? -ne! tack vare min skada...som dessutom blev till tack vare att föraren hade "dragit i sig skit"

när fick jag veta de?? -jo när smällen väl hadde skett, o han nojjade sig över vart han skulle "göra" sig av med de han hade gömmt i strumpan. Han fick en "brilljant idée"...o kasta ut de i skogen. När han väl kunde börja lugna sig..så upptäckte han att.. -aj fan, hon har visst skadat sig...han frågar.. -behöver du ambulans?  där ligger ja i bilen som är ihop knögglad som en pantburk,med blod rinnandes i både ansikte och ur munn...bara de säger väl att ringa 112 kan vara något!
Väl inne på sjukhuset möter hans läkare upp min läkare  i salen där ja ligger på britsen...ja hör hur dom pratar.. -jo vi har tagit prover på herr ********* och de visar spår av XXXXXXX  (amfetamin). Kanon tänkte ja, då åker idioten fast. inte nog med att de visade sig att han kört i 170km/h så har han dessutom varit drog påverkad, o inte bara skadat sig själv (blå märke efter bältet och 2stygn i huvet) utan blir då även vållande för annans skada! bra tänker ja! kan slappna av lite mer..

Men vad händer? -ingenting. de vart inte ens prat om att dra in hans körkort eller något!

Idag...
Jag har ingen kontakt med den idiotiske föraren, de han har gjort är inte förlåtligt!
Jag får som jag tidigare har skrivit här leva med whiplash skadan för retsen av mitt liv (nej, den går inte att operera)
O allt som tillhör whiplash..så låt mig ni ibland vara gnällig, för de är inte de enklaste att leva med eller acceptera. och ja jag vet,de finns dom som har de värre.

De som är ännu bättre - är att jag inte längre bor eller behöver blanda mig med folk i från byn som gud glömde!


*MIMMI 


Kommentarer
Postat av: mellen

hahaha vi hade skitkul.. ;) Jo conny va lite dragen faktiskt fast mig ska vi ju inte tala om.. ska inte dricka connys sprit igen iaf hahahahaha.... kram

2009-03-23 @ 16:37:44
URL: http://mellen.inc.se
Postat av: mellen

Ja jag tänkte göra en frågestund till nu ikväll.. eller ja snart e fler som vill =) Aaa jag vet inte om hon fick nått ragg på discot hahaha..

2009-03-23 @ 16:40:22
URL: http://mellen.inc.se
Postat av: Jessica

Bra skrivet gumman! Det är inte rätt, men i Danmark har det nog varit såhär ett bra tag ändå, om jag inte förstått heeelt fel så är ju Christiania en fristad där man kan punda så mkt man vill utan att någon gör nåt åt saken. :S Illa! Sen angående vårt svenska system så borde vi verkligen ha mkt hårdare straff! Speciellt eftersom många just bara åker in och ut på olika hem hela tiden, de kommer liksom inte ur skiten, vill inte komma ur skiten?! Jobbigt att se iaf! Känner att jag bara svamlar så..avslutar nu. ;) Puss o kram

2009-03-23 @ 18:48:47
Postat av: shall

Långt inlägg.....kände att jag nu glömde av vad jag skulle skriva glömsk som jag är....=)



Men jag håller med dig hoppas inte det blir lagligt i Sverige, jädra tråkigt med den där olyckan du var med i. Tänk om du kunde blitt skonad och kommit undan utan skador och att killen åkt fast och självklart blivit av med körkortet helt sjukt att han inte blev det.



Blev det ingen rättegång? Han borde ju åka dit så det bara skriker om det och du skulle ha en rejäl slant i skadestånd från honom för det ha orsakat dig.

2009-03-23 @ 19:22:46
URL: http://shall.blogg.se/
Postat av: Syster

damn, det är synd om mej som måste bo kvar i den här helvetes hålan ett år till -.-'

och pundarpacken ökar hela tiden.

Det borde bli lagit att våldta dom med ett rostigt järnrör.

2009-03-24 @ 08:23:39
URL: http://snyggjaveln.blogg.se/
Postat av: Kattgalenmamma

Håller med dig Mimmi, hoppas verkligen inte att det blir lagligt i Sverige! ...och hur ska vi komma åt de som trots det knarkar...Ja, fler poliser är ju en bra början. Straff med någon form av vård kanske så att de kan komma ur skiten kanske?



Ledsen för det där med din whiplash. Låter för jävligt!! (Och min K får inte heller bli polis fast hon vill, hom har diabetes (faaaarlig faaarligt tydligen))

2009-03-25 @ 20:06:52
URL: http://kattgalenmamma.blogg.se/

skriv nå gott vettja ;)

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vart hittar jag dig? :

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0