regnbågspar & barn

Ja..nu sitter jag i lite tankar och funderingar....
gällande *regnbågspar*& *regnbågsbarn*


Kan själv erkänna att jag i början tyckte de va något som var lite obekvämt, de va ju sånt jidder,de va ju sånt som va så fel...?!?
Idag tycker jag: att jag var löjlig och dum,vadå "dom" är människor precis som "vi". Jag kan tacka min kusin som öppnade mina ögon när hon "klev ut ur garderoben" Jag tackar även killen Kristian som jag fick lära känna i gymnasiet (som jag tyvärr inte vet var han befinner sig idag :( ).

Kristian va ju först. De va roande och intressant att få höra honom berätta om sina "gala kvällar" villka killar som va heta och inte.. när vi satt på fiket i skolan och han satt och spana som aldrig förr, o nyfiket frågade man -men han då? -Ne han har för stor rumpa` *fniss* Kristian visste vad han ville ha, -grabbar som såg ut som fotomodeller. Gärna brandmänn! he he

När min kusin hade "klivit ut ur garderoben" så fick man ju "höra" de på omvägar i släktet. Jag tyckte då att hon ska själv få komma till mig och berätta,ville inte ringa henne och bete mig som "gammla moster ada"- och läsa lagen för henne"
De tog sin lilla tid...en kväll ringde hon och var välldigt upprörd, jag frågade vad som hade hänt, hon svarade med att -min flickvänn har varit otrogen!
Den kvällen pratade vi länge. Hon hade förväntat sig att jag skulle ta de på "fel sätt" men fick istället möta nyfikenhet ;)
Samtalet slutade välldigt possitivt.
Vi fick bättre kontakt och började hällsa på hos varandra, (vi hade ju ex antal mil mellan våra hemkommuner) Jag fick lära känna hennes nya vänner. Varpå en kväll just "regnbågspar" blev en disskution. Nyfiken som jag är var jag ju tvungen att lägga mig i ;)  Den ena tjejen blev ganska upprörd på en av dom "vanliga" tjejerna som va på "festen" vi kan kalla henne T.  T vände sig då till mig, hon sa -mimmi, du som är hetro!, vi säger att du är ute på krogen en kväll, träffar där en underbar kille, ni börjar dejta, dejt efter dejt går och ni blir bara mer och mer kära. sen en kväll så ska ni till och ****** och du upptäcker då att de är en tjej, vad gör du då? Har många gånger funderat på de där, mitt svar va -vet inte! jag skulle ju på ett sätt bli besviken, då hon hållt undan en sån stor sak, men å andra sidan då kommer vi ju till de där med att ett regnbågspar inte längre är en tjej och tjej eller kille och kille om nu den ena ser ut som en tjej och den andra som en kille! då blir de ju ett "vanligt" par?

Läste i tidningen metro igår.. på första sidan stog de om att de ska startas en öppen förskola för -homosexuella föräldrar och deras barn. just för fredande zoner för regnbågsfamiljer. (att sådanna platser behövs) För att homosexuella föräldrar inte ska behöva 'utsättas` för förfrågningar ifrån "vanliga" föräldrar då de e jobbigt. Och att även funderingar finns på att ev öppna äldreboende för homosexuella.

JISSES! jag blir så arg!

På denna grupperingen i dagens samhälle, nu blir vi ju bara fler grupper, inte en och samma som de så fint tjatas om hela tiden.
De blir dom rika för sig, dom fattiga, dom homosexuella och dom "normala"

varför inte mixa? de skulle väl bli så mycke bättre då? att ge och ta!
 
de är dåligt av "vanliga" föräldrar att ställa "regnbågsföräldrar" mot väggen med frågor som, -jaha hur kom lille victor till? kom storken eller? för barn blir de ju inte av två uppsättningar ägg eller spermier.

Ja mena, -tänk lite själva!
Och sen för den andra delen, de är inte din business, alla vet vi hur barn blir till oavsett om föräldrarna är "normala" eller "regnbåspar".

Så varför inte skippa dom där termerna "normala" "regnbåspar" osv och använda sig av -alla är vi människor, med känslor och rättigheter oavsett man är hetro eller homo!
 JISSES!

MIMMI*



Kommentarer
Postat av: Kattgalenmamma

Måste förstås lägga mig i som "regnbågsförälder". jag tycker absolut att man ska mixa heterosar och homosar, men ibland kan man också behöva träffa fler som en själv, tex på en regnbågs- öppen förskola. Ffa för barnens skull, att de får se att det finns fler som har två mammor + att vi får vara i majoritet under en timme eller så. Veckans övriga 167 timmar är vi alltid blandade med alla andra och det är också bra. :-D

2009-03-12 @ 21:59:47
URL: http://kattgalenmamma.blogg.se/

skriv nå gott vettja ;)

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vart hittar jag dig? :

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0