Nu ska de ändras igen...

Håller ju på att ta körkort.. och fick mina papper från vägverket om uppkörningen och teoriprovet :D weee
De va nåt mer papper med..jo att från april 2009 så ska halkan uppdelas i 2delar, del 1 ett program om droger,alkohol och trötthet i trafiken. del2 den "vanliga" halkan.Om man hade klarat teorin eller uppkörningen innan den 1april, så behövde man inte göra den nya delen i halkans  program. Jisses. man behöver ju va som ett rikt troll för att kunna ta körkort idag :P Stenhårt får man slita för de oxå, vilket egentligen kan vara rätt bra... då blir man ju mer rädd om de lilla plastkortet. Diskuterade de hela med min körlärare, han sa att Sverige ligger No 1 på listan över länders svårighetsgrad för att klara av att ta körkort...
Alltså alla ni som klarat de,de e ju ändå en bra merit. Men när man ändå är ute o kör så möter man på så otroligt många då man kan fundera på vart dom fått sin utbildning, eller om dom tagit någon överhuvudtaget...?-åkt till ett "lättare" land kanske? Min körlärare sa även att anledningen till att de är så svårt att ta körkort i Sverige är pga av vår nolltolleranspolicy...att dom ska få ner antalet döda i trafiken till noll! -och de lär inte hända!

Ja ja, snart avklarat!
Snart har man de efterlängtade körkortet! :D
 
MIMMI*


Kommentarer

skriv nå gott vettja ;)

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vart hittar jag dig? :

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0